Om

Velkommen til RS2000 og NSU1200TT

Om mig og mine biler

 

 

 

Jeg selv er udlært automekanikker i 1987 hos Ford, hvor jeg fik interessen for ESCORT MK1-2 men er generelt mest til biler i årg. 50-80. De biler er normalt enkle i deres opbygning men med sjæl. Der har siddet mange mennesker og "svedt" for at finde de rigtige linier til netop deres model osv. Jeg har selv gode forbindelser i England vedr. ESCORT dele og Nsu har jeg nogle gode forbindelser i tyskland og har fundet et firma i Australien der producerer stempler til 1200 og 1200TT. Jeg har fundet en mand der kan renovere bremsetromler (til NSU )Han kan lægge nye ringe i og udsk. pinbolden til grove vind (Ford) så ja jeg har gang i en masse sjovt.

 

Vedr. NSU fik jeg interessen med denne sjove bil da en af mine venner kom og gav mig en 1200C til folkerace, som jeg selv skulle bygge op til denne motorsport! Da jeg havde kørt i den i en del år kunne jeg godt tænke mig og prøve sådanne NSU 1200C på landevejen. Jeg kunne ikke finde en der var ok,så måtte jeg jo bygge en af dem jeg havde stående der skuller bruges til race og det tog 3 år for ALT skulle være i orden og det blev lavet i rustfrit stål (paneler osv) ! så det var meget spændende første gang jeg skulle ud og køre i NSU på lande vejen! Den er senere blevet solgt! :-( til min broder som desværre ikke er kælen!! over for biler! men rusten er den ikke!! Nu har jeg en NSU 1200 TT som jeg fik for at hente den og har været så heldig at opsnuse historien på bilen at jeg er 3 ejer og de første 2 var i familie og bilen har til dato kørt 96000 km fra ny!!

Skal så lige sige at der har været en der havde købt den inden jeg fik den men har ikke haft den indregistreret i sit navn. Siden han fik den har der været lavet lidt og så har den stået siden uberørt! Men haft den indregistreret siden de 2 ejere ,har den ikke været.

 

Har nu fået SORTE plader til min NSU og til min tidliger Escort MK1 ORGINALE nummer fra NY! af , nummer og bogstaver.

 

Kostede lige 5000 kr men hvad gør man ikke for at den skal se rigtig ud. Nu vi har nummeret til dem!!

 

Har nu købt et "sidste" projekt til mig selv.. En Escort RS2000 mk1 dog med stål bobbelskærme og med BBS fælge ellers skal den mere eller mindre stå orginal i resten.Nu har den skærmene på så bliver de men havde den været uden var de ikke sat på men er jo det man kaldte orginale RS dele.

Værkstedet

Hvad laver jeg der ??

 

 

 

Som over skrift bruger jeg værkstedet til mine gamle biler og kræver en del med det antal men planen er det siste projet for min ejen skyld er RS2000 mk1..

 

Jeg nyder mere at gå og lave de gamle biler end sidder og se TV hver dag men det er der jo også plads til.. :-) men slapper mest af med at være på værkstedet, men er også begyndt at hjælpe medlemmer der ikke er helt stive i at lavde det ene eller ander men ikke mere end lysten og tiden er til. jeg er bl.a også beyndt at hjælpe en med at lave Classic racer motor bl.a til NSU og senere nok lidt undervorgn osv men det skal komme når der er tid..

Værkstedet er bl.a ved en større ombygning så der kan blive plads til en lift som har været et ønske i mange år men der skulle lige laves hul i loftet til det så den kan være der med en bil på også! men når alle de ting er færdige osv er planen at mk1 Escort skal laves færdig hen af vejen og så vil jeg ind i mellem hjælpe andre med deres biler/motorer.

Min Gamle lære plads FEHR & Co Slotsgade Odense

Copyright 2004 © Per-Ulrik 2014