Diverse ting

Velkommen til RS2000 og NSU1200TT

Lidt Om Escort AVO fabrikken

Ford Escort RS2000

 

Escort RS2000 var den sidste bil, der tilføres Avo produktionen, der blev indført i juni 1973. Ledsageres RS2000 var den sidste bil, der skal tilføres Avo produktionen, der blev indført i juni 1973. Bilen er udstyret pænt i Avo vifte med sine præstationer næsten sammenlignes med det komplekse RS1600, men med den pålidelighed og nem vedligeholdelse som Mexico.

 

Det oprindelige navn for bilen var "Puma", men det blev besluttet at holde med RS tradition og det blev omdøbt til RS2000.

 

Bilen anvendes samme type 49-organ Karrosse som Mexico og RS1600. Heldigvis var der en ny motor i brug i et vadested, den 2-liters overhead cam Pinto design, som Ford derefter besluttet at anvende i stedet. Ford derefter var det store problem at overbevise den nye voluminøse Pinto motor til at passe ind i motorrummet Bay, der var noget, den havde aldrig været meningen at gøre. Den eneste måde at opnå dette på var ved at kassere den motor driver ventilatoren og erstatte den med en termostatstyret Kenlowe fan. Motoren er produceret til 100bhp (2bhp mere end i Cortina). .

 

Gearkassen var den tyske type e-boks og var helt forskellig fra den RS1600. De brugte en endelig bagtøjsgearing 3.54:1. Bilen blev lanceret i England den 11 oktober 1973 prisen på £ 1.586.

 

Det blev hævdet, at de første 2.000 biler blev bygget mellem juni og september i 1973, og blev udtænkt for det tyske marked, hvilket er grunden til britiske købere kunne ikke få fat i de biler indtil oktober samme år.

 

Selv om gruppe 1 homologation blev opnået (5000 enheder bygget) Det er nu accepteret, at omkring 3.500 RS2000 biler faktisk forladt samlebåndet på Aveley. Det er blevet hævdet dog, at over 1000 biler blev produceret på Ford produktionslinje på Saalouis i Tyskland, selv om ingen solid dokumentation for dette.

 

RS2000 blev udstyret med den fantastiske tyske SCHEEL sæder, men disse blev erstattet med Ford egne RS klud sæder til det britiske marked.

 

På Avo fabrik Ford bygget 4 Mexico boligbebyggelser, med en af disse er senere omdannet til et RS2000 fast anmodning af Charlie Reynolds. . Til vores viden bilen stadig eksisterer og er beliggende i Bristol.

 

Når det drejer sig om konkurrence biler, de eneste, der skal bygges af Ford var AOO 674L og de to PVX biler, der kørte i Tour of Britain i 1974.

 

AOO var oprindeligt en venstre drev tyske bygget 1973 Mexico spec shell, som senere blive ændret til højre drev for Mintex Dales rally. Ford havde at ajourføre sine bageste suspension fra 73 Mexico spec til 74 Mexico/RS2000 system. . Dette indebar, montering en tværplan medlem på de fire slutningen af boot gulv, som bedst kan beskrives som en intern tværs medlem, om at der bagtil shockers lokalisere. De er således meget nærmere den ideelle vertikal position end tidligere, og er monteret således, at de ikke vil punch huller i gulvet, hvilket er det ikke turreted escort shockers kræves ry for at gøre.

 

 

Med hensyn til motoren, det var langs vejen væk fra det glitrende katalog beskrivelse. Med hensyn til motoren, det var langs vejen væk fra det glitrende katalog beskrivelse. Ialt 165bhp på 6750rpm og 152lb ft drejningsmoment ved 4000rpm, er noget af en forbedring i forhold til den standard tal. Ialt 165bhp på 6750rpm og 152lb ft drejningsmoment ved 4000rpm, er noget af en forbedring i forhold til den standard tal. Hovedet var poleret og ed med ventiler fra V6 Capri og givet et 10.9:1 kompressionsforhold. Janspeed består udstødningsmanifold til Borehams specifikation. Hovedet var poleret og ed med ventiler fra V6 Capri og givet et 10.9:1 kompressionsforhold. Janspeed består udstødningsmanifold to Boreham specifikation. Karbureringsudstyr var ved twin 45 DCOE Webbers på konventionelle stud manifold. Karbureringsudstyr var ved twin 45 DCOE Webbers onsdag konventionelle stud manifold.

 

Bilen blev indført i Mintex Dales i gruppe 2 og var i gennemsnit 80bhp under strøm imod sine konkurrenter, men stadig formåede at vinde begivenhed. Bilen blev indført i Mintex Dales i gruppe 2 og var i gennemsnit 80bhp under strøm imod sine konkurrenter, men stadig formåede at vinde begivenhed. I begyndelsen af 1974 bilen blev givet til Gerry Marshall til at give ham mulighed for fuldt ud at gøre sig bekendt med bilen, så han kan indgå i 1974 Tour of Britain. I begyndelsen af 1974 bilen blev givet til Gerry Marshall til at give ham mulighed for fuldt ud at goere sig fortrolig med bilen, så han kan indgå i 1974 Tour of Britain. Dette blev gjort fordi RS2000 bilen var helt nyt for Gerry som han var oprindeligt en Vauxhall team driver. Dette blev gjort fordi RS2000 bilen var helt nyt for Gerry som han var oprindeligt en Vauxhall team driver.

 

Derefter kom PVX 445M og PVX 446M, som begge blev optaget i 1974 Avon Motor Tour of Britain. Det var en begivenhed designet til at optage mobilisere og kredsløb væddeløb i en begivenhed, og byder rally og race chauffører fra hele verden. Det var en begivenhed designet til at optage mobilisere og kredsløb væddeløb i en begivenhed, og byder rally og race chauffører fra hele verden. Disse biler blev alle opført under gruppe 1-klassifikationen (udformet som en billig form for motorsport). Arrangementet løb mellem det 12. og 14. juli 1974, og bestod af 5 race kredsløb og 11 særlige etaper. Den første etape omfattede 36 timer og en masse kørsel. Førerne af disse biler blev Roger Clark og Jerry Marshall.

 

Bilerne blev bygge næsten identiske, bortset fra drivere plads i bilen, at Roger kørte, da dette blev ændret for et Terry Hunter design, som blev Rogers foretrukne sæde på det tidspunkt. Bilerne blev bygge næsten identiske, bortset fra drivere plads i den bil, som kørte Roger, da dette blev ændret for et Terry Hunter design, som blev Rogers foretrukne sæde på det tidspunkt. Borehams hemmelige våben dagens lys, når bilerne ankom før begivenheden scrutineering var, at RS2000 have anden måde blevet homologated med dobbelt downdraft solex karburatorer. Bestemt 140bhp måske endda 150bhp var til rådighed.

 

Ved afslutningen af denne lange og trættende begivenhed, de to RS2000s færdig med en respektabel 1. og 2. plads hhv. Ved afslutningen af denne lange og trættende begivenhed, de to RS2000s færdig med en respektabel 1. og 2. plads hhv.

 

En RS2000, drevet af Tony Pond, trådte og vandt i 1975 Tour of Britain. . Dette var sidste gang en RS2000 blev indgået en begivenhed af en bygge-team. Dette var sidste gang en RS2000 blev indgået en begivenhed af en bygge-team. Da Avo fabrikken blev lukket i december 1974 for at gøre plads til udvikling og fremstilling af MK2 escort.

 

 

Copyright 2004 © Per-Ulrik 2014